INCIDENTEN PROTOCOL HDS ALMERE

Autopech;
Bij pech met ons vervoersmiddel zorgen wij ervoor dat er binnen een half uur tot een uur vervangend vervoer beschikbaar is.
Het vervoersmiddel met pech is verzekerd en zal naar onze vaste garage worden afgesleept.

Extreme temperaturen;
​Wij zorgen er in ieder geval voor dat er te allen tijde voldoende bescherming aanwezig is voor de honden om oververhitting of onderkoeling tegen te gaan. Wanneer de temperatuur beneden het vriespunt is geweest waardoor waterbronnen zoals sloten, meren en vennen (licht) bevriezen, lopen wij niet langs of in de buurt van deze waterbronnen zolang er ijsvorming zichtbaar is.

Bijtincident;
Bij een bijtincident worden de betrokken honden in eerste instantie geïsoleerd en nagekeken op verwondingen, wanneer noodzakelijk rijden wij direct door naar een beschikbare dierenarts. Wij stellen de betrokken eigenaren zo spoedig mogelijk op de hoogte van het incident en overleggen enkel indien mogelijk alvorens naar een Dierenarts te rijden. Indien mogelijk rijden wij naar de eigen dierenarts van de betreffende hond, zoals bekend bij HDS Almere. In noodsituaties rijden wij naar de dichtstbijzijnde dierenartskliniek. 

Verwonding of ongemak;
Doordat wij de honden dagelijks of wekelijks zien vallen verandering in gedrag maar ook in lichaamshouding op, ongemak of een verwonding zullen wij opmerken en na constatering hiervan dit melden bij de eigenaar. Eventueel in overleg met de eigenaar kunnen wij naar een dierenarts gaan. 

Vermissing;
Zowel tijdens vervoer als tijdens de wandeling zetten wij GPS trackers in voor honden van Buitenlandse afkomst, met een enorm jachtinstinct of honden die angstiger zijn aangelegd. Mocht er onverhoopt een hond vermist raken, handelen wij als volgt; 
Wij trachten de hond zelf te vinden, maar contacten direct de eigenaren, vervolgens maken we een melding bij alle omliggende Dierenambulances, we plaatsen een oproep op social media en schakelen eventueel een zoekteam in.